МИЕТ участва в дискусия за туристическия брандинг в Батуми
 
09 май 2012

Семинар с участието на България на тема "Брандинг на туристическите дестинации в свят на свързаност" проведе в Батуми. Той бе част от програмата на 54-ата среща на Регионалната комисия за Европа на Световната организация по туризъм към ООН. В нея се включиха представители от всички страни членки на СОТ от Стария континент.

В панела "Нови тенденции и стратегии в брандинга" участва директорът на дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" Анелия Генова. Тя е и ръководител на проекта на МИЕТ "Разработване на стратегия за бранд "България" и въвеждане на практика на интегриран и последователен бранд мениджмънт" по ОП "Регионално развитие". В изказването си Генова акцентира върху фазите в реализацията му. Той трябва да стартира с анализ по проекта "Маркетингови проучвания и оценка на ефективността на националния маркетинг" и изследвания за интереса към туристическите продукти и услуги на българските граждани на 10 генериращи пазара. Допълнително ще бъдат проучени и възприятията на различни сегменти от основните пазари, изпращащи туристи в България, практиките на българския туристически сектор и неправителствените организации в туризма за разпознаваемостта на България сред ключовите аудитории.

Заложени са и изследвания на потребителите за логото, визията и цялостна оценка на рекламната кампания на България, подчерта Генова. Тези резултати ще бъдат съпоставени с мнението на туристически фирми и организации, общински администрации, асоциации и др. Това ще бъде базата, която ще даде посоката на мислене при създаването на стратегията за бранд "България". За изработването й ще бъдат анализирани и брандове на конкурентни дестинации, каза още Генова. Стратегията ще даде и насоката при разработване на "видимата част на бранда" - лого, слоган и символи на запазената марка "България", както и визии за рекламна кампания на България като туристическа дестинация. На следващ етап предстои разработване на стратегия за продуктови брандове, а впоследствие и на методология за създаване на регионален бранд. Анелия Генова запозна аудиторията и с възможностите за използване на интернет платформи и онлан ресурси както при проучванията, тестванията и дискусиите, така и при създаване на наръчник за бранда.

В срещата в Батуми участваха генералният секретар на СОТ Талеб Рифай и министърът на икономиката и устойчивото развитие на Грузия Вера Кобалия. Сред обсъжданите теми бе и подготовката на предстоящия изпълнителен съвет на СОТ, в който членува и България.

отпечатай тази страница
 
 


Публикувай коментар

In nisl nibh, tempus eget adipiscing at, venenatis vel ligula! Aenean mattis elit ut est congue sagittis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

Свързани документи
 
 

Пишете ни
Ресор Икономика: +359 2 940 7316
Ресор Енергетика: +359 2 940 7357
Ресор Туризъм: +359 2 940 7373
 
Сайт на Управляващия орган на ОП "Конкурентоспособност" - в нов прозорец
Контакти: София 1052 ул. "Славянска" 8 тел. центр.: +359 2 9407001 e-docs@mee.government.bg