Индийско-българска бизнес камара ще подпомага стокообмена и инвестиционния поток между двете страни
 
17 февруари 2016

„За нас Индия е един от най-важните търговско-икономически партньори на изток. Това е може би най-бързо развиващата се икономика в Азия и огромен пазар, от който и двете страни могат да се възползват много повече от постигнатото към момента“. Това заяви министърът на икономиката Божидар Лукарски на церемония по официалното откриване на Индийско-българската бизнес камара. На събитието присъства и посланикът на Индия - Н. Пр. г-н Раджеш Кумар Сачдева.

Министър Лукарски изрази увереност, че учредяването на камарата ще допринесе за по-доброто реализиране на наличните възможности в търговско-икономическите отношения между двете страни, както и за привличането на повече индийски инвестиции у нас. Като сектори с висок потенциал той посочи хранително-вкусовата промишленост, машиностроенето и автомобилното строителство.

„България не е сред страните със силно присъствие на индийския пазар, но осъзнавайки потенциала обръщаме специално внимание на двустранните ни търговско-икономически отношения“, каза министър Лукарски. По негови думи Министерство на икономиката стои твърдо зад камарата и ще спомага за разширяване на дейността й в различни области. Един от механизмите, чрез които такава подкрепа може да бъде оказана е Службата ни по търговски и икономически въпроси (СТИВ) в Делхи. „Търговското ни аташе в Делхи бе отличен като най-добър СТИВ за 2015 г., което показва, че не сме избрали случаен човек и че полагаме целенасочени усилия“, допълни икономическият министър.

България участва активно в платформата „Направи в Индия“, инициирана от индийското правителство към привличане на преки чуждестранни инвестиции в страната в сектор производство. Примери за успешни български инвестиции в Индия са смесено българо-индийско предприятие за опаковане на течен битум край Мумбай, както и мащабен инвестиционен проект за внедряване на български интернет технологии в Индия. В процес на реализация е и джоинт-венчър между фирми от двете страни за съвместна разработка на ИТ продукти в сферата на мобилните апликации и налагането им на индийския и други международни пазари.

За последните десет години двустранният стокообмен между България и Индия се е увеличил почти 4 пъти – от 55 млн. щ.д. през 2005 г. до 218 млн. щ.д. през 2014 г. През 2014 година българският износ за Индия нараства с близо 50% спрямо 2013 г., достигайки 65 млн. щ.д. През първите девет месеца на тази година износът ни за Индия също отчита ръст от 2.4%, равнявайки се на 46.6 млн.щ.д.

Няколко категории български стоки имат потенциал да присъстват по-осезаемо на индийския пазар. От една страна това са селскостопанските продукти, храните и напитките, като е възможно съвместно коопериране между български и индийски фирми в тези сектори. Други стоки с потенциал са парфюмерийните и козметични продукти, както и продукти на химическата промишленост, машини за хранителната-вкусовата промишленост и други.

отпечатай тази страница
 
 


Публикувай коментар

In nisl nibh, tempus eget adipiscing at, venenatis vel ligula! Aenean mattis elit ut est congue sagittis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

Свързани документи
 
 
Пишете ни
Ресор Икономика: +359 2 940 7322
 
Оперативна програма Заявяване на услуги по електронен път
Контакти: София 1052 ул. "Славянска" 8 тел. центр.: +359 2 9407001 e-docs@mi.government.bg
Последвайте ни: Фейсбук Профил на Министерство на икономиката Туитър Профил на Министерство на икономиката