МИНИСТЕРСТВОТО НА ИКОНОМИКАТА И ИНДУСТРИЯТА
ОБЯВЯВА КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА „старши експерт“ – професионално направление “Право” в дирекция „Политика за потребителите“
- Задължения и изисквания за длъжността:
Основните задължения за длъжността „старши експерт“ в дирекция „Политика за потребителите“ са:
Проследява развитието на промените в законодателството за защита на потребителите в Европейския съюз; подпомага изготвянето на предложения и анализи относно приемането и прилагането на механизми, осигуряващи ефективна защита на потребителите; участва в осъществяването на информационни и комуникационни кампании в областта на защита на потребителите; участва в осъществяването на диалог с неправителствените организации за защита на потребителите и информира икономическите оператори за техните задължения, произтичащи от законодателството за защита на потребителите; участва в провеждането на консултации с представители на неправителствените организации за защита на потребителите и с професионалните сдружения на търговците и производителите при подготовката на позиции и на информации, които се изготвят и представят във връзка с участието на България в работата на институциите и органите на ЕС; участва в работата на консултативни органи, работни групи и други форуми с цел представителство на интересите на потребителите; участва в работата на работна група 21 „Защита на потребителите” и на други работни групи по ПМС 85/2007 г. съобразно компетенциите на дирекцията; изготвя информации, отговори, рамкови позиции и указания в областта на България в работата на институциите и органите на ЕС; участва в подготовката на документи и информации, необходими за провеждане на заседанията на Националния съвет за защита на потребителите; участва в разработването на проекти на нормативни актове за защита на потребителите и в изготвянето на становища по проекти на нормативни актове по въпроси, касаещи защитата на потребителите; изготвя таблици за съответствие на нормативни актове, въвеждащи европейско законодателство за защита на потребителите; осигурява вътрешното правно обслужване на дирекцията; изготвя необходимите придружаващи документи за внасяне на проекти на нормативни актове в заседания на МС; извършва правно-техническа редакция на проекти на нормативни актове по отношение на юридическа формулировка и терминология, съветва и консултира по правни въпроси в рамките на дейността на дирекцията; участва в подготовката на документи, необходими за приемане на нормативни актове за защита на потребителите и изготвя становища по проекти на нормативни актове, имащи отношение към защитата на потребителите; подготвя документи и информации, необходими за провеждане на заседанията на Националния съвет за защита на потребителите; проследява развитието и анализира решенията на Съда на Европейските общности; участва в междуведомствено съгласуване на проекти на нормативни актове, стратегии и други документи, участва в изготвянето на становища по точки от дневния ред на заседанията на Министерския съвет; участва в предоставянето и/или отчитането на финансовата подкрепа на представителните сдружения за защита на потребителите, съгласно действащото законодателство; разглежда заявления с искане за включване в списъка на квалифицираните организации в Република България, които имат правен интерес да предявяват искове за преустановяване или забрана на действия или търговски практики, които с в нарушение на колективните интереси на потребителите;
1.1. Минимални изисквания за длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- Висше образование: образователно-квалификационна степен „бакалавър“;
- Минимален ранг IV младши или професионален опит: 2 години по специалността.
1.2. Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, съгласно утвърдена длъжностна характеристика:
- Професионална област на висше образование: Социални, стопански и правни науки;
- Професионално направление: Право;
- Ползване на английски или френски език;
- Познаване на структурата на националните и европейските институции и законодателството на ЕС, познаване на основните принципи на законодателния процес в националната нормативна уредба и правото на ЕС, свързани с разработване, изменение, допълнение или отмяна на правни норми, познания в областта на европейското законодателство за защита на потребителите, познаване на необходимите нормативни актове;
- Дигитална компетентност.
1.3. Формиране на заплатата: Индивидуалният размер на основната месечна заплата за длъжността „старши експерт“ ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8, чл. 9 или чл. 9а от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в Министерството на икономиката и индустрията, а именно:
- в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 1 850.00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година)
- в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2 500,00 лв.; (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години)
- в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2 900,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години)
- Начин за провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
- интервю.
- Необходими документи за кандидатстване:
- заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл);
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен (диплома), допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- копие от удостоверение за юридическа правоспособност;
- копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (трудова книжка; и/или служебна книжка; и/или осигурителна книжка; и/или официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина).
- Място за подаване на необходимите документи: в деловодството на Министерството на икономиката и индустрията, находящо се в сградата на ул. „Славянска” № 8. Документите се приемат всеки работен ден от 10.00 ч. до 12.00 ч. и от 14.00 ч. до 17.00ч. от служител на дирекция „Човешки ресурси и организационно развитие”. По електронен път на адрес: e-docs@mi.government.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурсa и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
- Срок за подаване на необходимите документи: 10 дни от публикуване на обявата.
- Съобщенията във връзка с конкурса ще се обявяват на Интернет страницата на Министерството на икономиката и индустрията: www.mi.government.bg, рубриката „Кариери“/Резултати от конкурсите.
* Съгласно чл. 17, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, подаването на документи за кандидатстване в обявения конкурс се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник.
** На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.