Loading...

Министерство на икономиката и индустрията обявява конкурс за длъжността “старши експерт” в дирекция „Политика за потребителите“

Дирекция: Човешки ресурси и организационно развитие
Имейл: e-docs@mi.government.bg
Контакт: Анета Йовчева
Дати за подаване на документите: 11.09.2024 - 20.09.2024

МИНИСТЕРСТВОТО НА ИКОНОМИКАТА И ИНДУСТРИЯТА

ОБЯВЯВА КОНКУРС ЗА ДЛЪЖНОСТТА „старши експерт“ в дирекция „Политика за потребителите“

  1. Задължения и изисквания за длъжността:

Основните задължения за длъжността „старши експерт“ в дирекция „Политика за потребителите“ са:

Участва в осъществяването на информационни и комуникационни кампании в областта на защита на потребителите; участва в работата на консултативни органи, работни групи и други форуми с цел представителство на интересите на потребителите; участва в дейността на работна група 21 „Защита на потребителите” в съответствие с ПМС 85/2007 г.; подпомага изготвянето на информации и отговори в областта на защита на потребителите, които се изготвят и представят във връзка с участието на България в работата на институциите и органите на ЕС; участва в провеждането на диалог с неправителствените организации за защита на потребителите и информира икономическите оператори за техните задължения, произтичащи от законодателството за защита на потребителите; участва в предоставянето и/или отчитането на финансовата подкрепа на представителните сдружения за защита на потребителите, съгласно действащото законодателство; участие в работата на работни групи и комитети към Европейската Комисия и Съвета на ЕС в областта на политиката за потребителите; участие в дейности, свързани с присъединяването на Република България към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за защита на потребителите; събира информация, оформя и систематизира досиета (в електронен и хартиен вид) във връзка с подготовката на позиции и указания, които се представят при участието на България в работата на институциите и органите на ЕС по въпроси в областта на защита на потребителите; изготвя и представя информация в рамките на компетенциите на дирекцията по време на конференции, семинари и други подобни мероприятия; изготвя докладни записки и писма, разработва становища и отговори до ведомства, фирми и граждани в рамките на дадените компетенции; участва в изготвянето на документи за междуведомствено съгласуване на проекти на нормативни актове, стратегии и други документи, подготвя становища по точки от дневния ред на заседанията на Министерския съвет; изготвя протоколи и доклади от заседания на работни групи и проведени срещи.

1.1. Минимални изисквания за длъжността, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:

  • Висше образование: образователно-квалификационна степен „бакалавър“;
  • Минимален ранг IV младши или професионален опит: 2 години по специалността.

1.2. Допълнителни изисквания за заемане на длъжността, съгласно утвърдена длъжностна характеристика:

  • Професионална област на висше образование: Социални, стопански и правни науки; Природни науки, математика и информатика;
  • Професионално направление: Право; Администрация и управление; Икономика; Математика.
  • Ползване на английски или френски език;
  • Познаване на структурата на националните и европейските институции и законодателството на ЕС, познаване на основните принципи на законодателния процес в националната нормативна уредба и правото на ЕС, свързани с разработване, изменение, допълнение или отмяна на правни норми, познания в областта на европейското законодателство за защита на потребителите, познаване на необходимите нормативни актове;
  • Дигитална компетентност.

1.3. Формиране на заплатата: Индивидуалният размер на основната месечна заплата за длъжността „старши експерт“ ще бъде определен при назначаването съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8, чл. 9 или чл. 9а от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешните правила за заплатите на служителите в Министерството на икономиката и индустрията, а именно:

  • в рамките на степен 1 от нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 1 850.00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с до 1 година)
  • в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2 500,00 лв.; (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 1 до 7 години)
  • в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността: не по-висока от 2 900,00 лв. (при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 7 години)
  1. Начин за провеждане на конкурса:
  • решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;
  • интервю.
  1. Необходими документи за кандидатстване:
  • заявление за участие в конкурс (Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от НПКПМДСл);
  • декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
  • копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен (диплома), допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
  • копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (трудова книжка; и/или служебна книжка; и/или осигурителна книжка; и/или официален документ на български език, доказващ извършване на дейност в чужбина).
  1. Място за подаване на необходимите документи: в деловодството на Министерството на икономиката и индустрията, находящо се в сградата на ул. „Славянска” № 8. Документите се приемат всеки работен ден от 10.00 ч. до 12.00 ч. и от 14.00 ч. до 17.00ч. от служител на дирекция „Човешки ресурси и организационно развитие”. По електронен път на адрес: e-docs@mi.government.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурсa и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
  2. Срок за подаване на необходимите документи: 10 дни от публикуване на обявата.
  3. Съобщенията във връзка с конкурса ще се обявяват на Интернет страницата на Министерството на икономиката и индустрията: www.mi.government.bg, рубриката „Кариери“/Резултати от конкурсите.

* Съгласно чл. 17, ал. 5 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, подаването на документи за кандидатстване в обявения конкурс се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник.

** На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

Споделете