Loading...

Покана за представяне на индикативни оферти

Дата на обявяване: 23.11.2011
Крайна дата за подаване на документи: 28.11.2011

Покана за представяне на индикативни оферти за изпълнение на дейностите на проект по Оперативна програма “Административен капацитет”, 23 Ноември 2011

Администрацията на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма възнамерява да кандидатства с проект “Иновации и космос” в процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма “Административен капацитет” съфинансирана от Европейския социален фонд по приоритетна ос I “Добро управление”, подприоритет 1.3. “Ефективна координация и партньорство при разработване и провеждане на политики”, бюджетна линия BG051PO002/11/1.3-06.Информация за процедурата може да бъде намерена на страницата на ОПАК в интернет – http://www.opac.government.bg.

Съгласно Указанията на Управляващия орган на ОПАК, кандидатът следва да представи с проектното предложение индикативни оферти за цените на предвидените в проекта разходи.

В тази връзка Министерство на икономиката, енергетиката и туризма кани всички заинтересовани физически и юридически лица с опит в изпълнение на посочените по-долу дейности да представят, в съответствие с професионалните си възможности и квалификация, индикативни оферти за:

1) Отделни индикативни оферти за Дейност 3, Дейност 4 и разходите по организиране на посещенията в страни-членки на ЕС (същите дейности ще бъдат за една обща процедура по ЗОП)

Дейност 3 – Оценка на изпълнението на Иновационната стратегия на Република България и мерки за нейната реализация, оценка на постигнатите резултата, в резултат на реализаните мерки в изпълнение на Иновационната стратегия и ОП Конкурентоспособност; оценка на бариерите за развитие, пред бизнеса в периода на бавно излизане от глобалната икономическа криза.

Основни резултати

  • Информация за съществуващата иновационна система, с предложение за промени в административните структури (ако се налага).
  • Надграждане на структурите от типа на “ПЧП” и подпомагане на развитието им.
  • Информация за инвестициите в НИРД, свързано с достигане на Национална цел 2 – 1,5% от БВП до 2010 г. задължението на България по Стратегия Европа 2020 и инициативата Иновационен съюз.
  • Оценка на изпълнението на “Иновационната стратегия на Република България и мерки за нейната реализация” за периода от нейното приемане до момента.
  • Оценка на бариерите за развитие, пред бизнеса в периода на бавно излизане от глобалната икономическа криза. Как се е променила бизнес средата и каква е практиката за подкрепа на иновативните предприятия в настоящия момент, включително и чрез ОП “Конкурентоспособност”.
  • Оценка на човешкия капитал по сектори на икономическа дейност (завършили втора и по-висока образователна степени) и препоръки за развитието му. Анализ на наличната информация за незаети от трудовия пазар специализирани кадри, както и свободни позиции за високо образовани и специализирани кадри, стимули за предприятията и тяхното приемане.
  • Оценка на дейността на Националния иновационен фонд – администриране, оценка на досегашните резултати, мониторинг, помощ при кандидатстване.
  • Кратък преглед на приетите от правителството приоритетни отрасли за развитие с препоръки за мерки за тяхното стимулиране.
  • Анализ на иновационната инфраструктура – съществуващи бизнес инкубатори, с възможност да генерират и стимулират развитието на иновативни фирми /предприятия; технологични центрове/ налични центрове, които биха могли да се преструктурират за оказване на технологична и консултантска помощ на фирмите от съответния отрасъл; центрове/офиси за трансфер на технологии – анализ на ефективността им и перспективи; научно – технологични паркове – развитие на идеята през годините.

Дейност 4 – Проучване опита на други европейски държави във формирането и провеждането на иновационна политика по време на глобалната криза. Разработване на Иновационна стратегия на Р. България за следващия десетгодишен период

Основни резултати

  • Проучване опита на други европейски държави във формирането и провеждането на иновационна политика по време на глобалната криза. Конкретни примери от поне три високоиновативни нации и на четири от новоприсъединилите се към ЕС страни. Организирани посещения в проучваните страни-членки на ЕС с продължителност до 6 дни на всяко едно за 15 участника.
  • Разработване на Иновационна стратегия на Р. България за следващия десетгодишен период, мерки за нейната реализация с необходимото бюджетно осигуряване. Отговорни институции за реализация на мерките. Оценка на въздействието, съгласно нормативните изисквания. Финансово- икономическа обосновка.
  • Осигуряване на лектори за обучителни семинари по разработените анализи, с цел представяне на изготвените аналитични материали на служители от държавната администрация, представители на НПО и др. заинтересовани страни.
  • Провеждане на работни срещи и дискусии (на територията на МИЕТ) със служители на министерства, участващи във формирането на иновационната политика и на представители на НПО, които да са в течение на разработваните анализи и документи – т.е. да имат възможност да дават предложения по проектите (минимум 4 бр. за срока на проекта)

2) Отделни индикативни оферти за Дейност 5, Дейност 6 и разходите по организиране на посещенията в страни-членки на ЕС; (Същите дейности ще бъдат в една обща процедура по ЗОП.)

Дейност 5 – Идентификация на всички субекти – държавни и научни институции, бизнес-структури и други обществени организации, реализиращи дейности, свързани с изучаване и използване на космоса и обобщаване на събраната информация в база данни.

Основни резултати

  • Систематизирана информация за всички субекти, реализиращи дейности, свързани с изучаването и/или използването на космоса и вписване на същата в база данни

Дейност 6 – Разработване на българска космическа стратегия на базата на анализ на добри практики, залегнали в проучени политики, включително изработване на предложение за съответни механизми за изграждане на международни отношения, сътрудничество и координация с държави и институции, реализиращи космическата политика и космическите програми на ЕС , както и на механизъм за регулиране на взаимоотношенията между всички заинтересовани страни.

Основни резултати

  • Изготвяне на анализ на практиките на европейските страни при формулиране и реализация на космическите им политики; Организирани посещения в проучваните страни-членки на ЕС с продължителност до 6 дни на всяко едно за 15 участника;
  • Изработен документ – национална космическа стратегия;
  • Разработени предложения за механизъм на взаимодействие между всички заинтересовани страни, както и за изграждане на отношения на сътрудничество и координация с държави и институции, реализиращи космическата политика и космическите програми на ЕС.

3) Индикативна ценова оферта за изпълнение на Дейност 7:

Дейност 7 – Формиране на бази данни за съществуващи съвременни (оборудвани/преоборудвани през последните 7 години) изследователски лаборатории, които могат да предоставят услуги на бизнеса.

Основни резултати

  • На изпълнителя на ОП ще бъде възложено да разработи матрица, съгласно която всеки участник да представи своята организация и възможностите за съвместни дейности с предприятията (по задание от МИЕТ)
  • Събрана информация за съществуващите лаборатории
  • Разработена и поддържана база данни, достъпна от сайта на министерството за период от 5 години след приключване на проекта.

4) Индикативна ценова оферта по следните дейности, които ще бъдат възложени с една поръчка по ЗОП

1. Дейност за организиране на мероприятия (работни срещи, семинари, конференции) за целите на изпълнението на проектните дейности, както следва:

  • Семинар за обучение за държавната администрация и неправителствения сектор за 75 участника за 1 ден;
  • Конференция за представяне на резултатите от изпълнението на дейностите по проекта за 120 участника за 1 ден

Офертата трябва да бъде за бруто разходи на 1 участник, включително наем зала, технически средства, озвучаване, кафе-паузи, обяд.

2. Предпечатна подготовка и печат на материали, предвидени по различните дейности на проектното предложение, в т.ч. и за целите на информираност и публичност, както следва

  • Анализ на иновационната политика до 150 страници, цветни корици, черно бяло тяло, формат А4, 1000 броя;
  • Проект за Иновационна стратегия до 100 страници, цветни корици, черно бяло тяло, формат А4, 1000 броя;
  • Анализ на проучени космически политики до 150 страници, цветни корици, черно бяло тяло, формат А4, 1000 броя;
  • Проект за Космическа стратегия до 100 страници, цветни корици, черно бяло тяло, формат А4, 1000 броя;
  • Дипляна с информация за проекта, цветен печат, готов формат А4 до 4 страници, 250 броя;
  • Рекламни карета публикувани в два ежедневника, най-малко 3 броя
  • Плакат В2 с наименованието на проекта, 20 броя;
  • Рекламен банер, 2.50 х 0.80 см. – 2 броя;
  • Папки с джоб с визуализация на проекта, цветен печат, 350 броя;
  • Флаш USB с визуализация на проекта – 150 броя
  • Note Pad с визуализация на проекта, цветен печат, формат А4, 350 броя по 30 листа
  • Химикали с визуализация на проекта, 1000 броя;
  • CD с визуализация на проекта 500 броя + 500 броя картонен холдер с визуализация на проекта
  • Планшети с визуализация на проекта – 1000 броя
  • Стенни работни календари за 2013 с визуализация на проекта – 1000 броя
  • Баджове – с визуализация на проекта – 220 броя
  • Самозалепващи се етикети с визуализация на проекта – 300 листа

3. Доставка на материали и консумативи за целите на изпълнението на проектните дейности, както следва:

Тонери -32 бр.

Тиксо -16 бр.

Принт хартия – 80 пакета

Самозалепващи се листчета – 48 бр.

CD – 80 бр.

Формуляри счетоводство- 48 бр.

Химикали- 160 бр.

Пластмасова кутия за архив – 36 бр.

Маркери – 48 бр.

Кламери – 36 бр.

Молив – 160 бр.

Телчета – 60 бр.

Кутия архив – 48 бр.

Джоб – 16 пакета

Папки меки корици – 160 бр.

Класьори – 80 бр.

5) Индикативна ценова оферта за провеждане на одит на изпълнението на проекта

В зависимост от конкретните позиции индикативната цена на всяка услуга трябва да бъде посочена в български лева (с и без ДДС) със съответната мерна единица(брой, час, ден и пр.)

Индикативните оферти трябва да се изпращат на факс (02)9872190 или на адрес: София , ул. “Славянска” № 8, Министерство на икономиката, енергетиката и туризма.

ПОДАВАНЕТО НА ИНДИКАТИВНИ ОФЕРТИ НЕ АНГАЖИРА ПО НИКАКЪВ НАЧИН БЕНЕФИЦИЕНТА С ИЗБОР НА КОНКРЕТЕН ИЗПЪЛНИТЕЛ, НИТО МОЖЕ ДА ПОСЛУЖИ НА ПОТЕНЦИАЛНИ КАНДИДАТИ ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА КОНКУРЕНТНИ ПРЕДИМСТВА В ХОДА НА ПРОЦЕДУРИТЕ ПО ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛИ

Крайният срок за подаване на индикативните оферти е 28.11.2011 г., 16:30 часа!

За повече информация: тел. (02) 940 7257

Споделете