Решението е обнародвано в бр. 89 от 11.10.2013 г. на Държавен вестник.
РЕШЕНИЕ № 593 ОТ 3 ОКТОМВРИ 2013 Г.
за предоставяне на концесия за добив на подземни богатства по чл. 2, ал. 1, т. 2 от Закона за подземните богатства – неметални полезни изкопаеми – индустриални минерали – каолинова суровина, от находище “Саръгьол”, участък “Саръгьол, гнезда 15 и 16”, с. Дойранци, община Каолиново, област Шумен, чрез провеждане на търг с тайно наддаване
На основание чл. 5, т. 3 и чл. 45, ал. 1 и 3 във връзка с чл. 39, ал. 3 от Закона за подземните богатства и мотивирано предложение на министъра на икономиката и енергетиката
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
РЕШИ :
ПРОТОКОЛ
Днес 06.08.2013 г. Комисията назначена със Заповед № РД-16-741/21.05.2013 г. за оценка и класиране на получените оферти от регистрирани одитори (дипломирани експерт-счетоводители и специализирани одиторски предприятия) за сключване на договори за одитиране на годишните финансови отчети за 2013 г. проведе заседание при следния дневен ред:
Разглеждане на препоръка на Одитния комитет на “Българска агенция за експортно застраховане” /”БАЕЗ”/ ЕАД гр. София за избор на регистрирани одитори за извършване на независим финансов одит на Годишния финансов отчет на “БАЕЗ” ЕАД за 2013 г.
На заседанието присъстваха: Николай Коцев, Любомир Стефанов, Атанаска Ангелова, Соня Йочева и Цветан Цирков. Не присъстваха Митричка Стоянова и Зоя Пеева, поради годишен отпуск.
1. “БАЕЗ” ЕАД, гр. София
С писмо вх. № 26-Б-369/05.08.2013 г., Одитният комитет на “БАЕЗ” ЕАД на основание чл. 40к от Закона за независимия финансов одит е представил в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма документи и препоръка за избиране на одитор за извършване на независим финансов одит на ГФО на дружеството за 2013 г.
Към преписката е приложен Протокол № 38 от заседание на Одитния комитет на “БАЕЗ” ЕАД, проведено на 02.08.2013 г. на което са разгледани, оценени и класирани 3 /три/ класирани броя оферти от регистрирани одитори, постъпили в дружеството и се прави препоръка, министърът на икономиката и енергетиката да назначи Специализираното одиторско предприятие “Грант Торнтон” ООД, гр. София, чиято оферта при оценката е събрала най-много точки спрямо другите представени оферти, за извършване на независим финансов одит на ГФО на дружеството за 2013 г.
Офертата съдържа следните параметри:
– Обща цена за одита – 5 600 лв, без ДДС;
– Работни часове за проверка и заверка – 212 часа;
– Работни часове за текущи консултации – 30 часа.
Съгласно чл. 102, ал. 1 от Кодекса за застраховането, ГФО на застрахователните дружества се заверяват от двама регистрирани одитори или от специализирано одиторско предприятие, включени в списък, утвърден от заместник-председателя на Комисията за финансов надзор.
Посоченото по-горе СОП е под № 68 в списъка на одобрените от Комисията за финансов надзор одитори за извършване на одит на застрахователни дружества.
На основание гореизложеното,
Комисията констатира, че направената от Одитния комитет на „БАЕЗ” ЕАД препоръка за избор на одитор отговаря на изискванията и предлага кандидатурата на СОП “Грант Торнтон” ООД, гр. София, рег. № 32 от списъка на регистрираните одитори, членове на ИДЕС в България да се избере за одитор на “БАЕЗ” ЕАД за 2013 г. при условията посочени в офертата.
Предоставя концесия за добив с предмет експлоатация на подземни богатства по чл. 2, ал. 1, т. 2 от Закона за подземните богатства – неметални полезни изкопаеми – индустриални ми нерали – каолинова суровина, представляващи изключителна държавна собственост, от находище „Саръгьол“, участък „Саръгьол, гнезда 15 и 16“, с. Дойранци, община Каолиново, област Шумен. Добивът се извършва с осигурени от концесионера средства и на негов риск.
2. Определя концесионна площ, както следва:
2.1. Площта, покриваща находището, с размер 659,5 дка с обособени два самостоятелни контура на:
2.1.1. ресурсите от гнездо 15 с площ 235,7 дка, индивидуализиран с координатите на точки от № 1 до № 144 в координатна система „1970 г.“ съгласно приложението;
2.1.2. ресурсите от гнездо 16 с площ 423,8 дка, индивидуализиран с координатите на точки от № 1 до № 163 в координатна система „1970 г.“ съгласно приложението.
2.2. Площите, необходими за осъществяване на дейностите по концесията извън добива, съгласно предложението на участника в търга, определен за концесионер.
3. Начинът на определяне на концесионера е търг с тайно наддаване.
4. Определя срок на концесията 35 години. Началният срок на концесията е датата на влизане в сила на концесионния договор. До влизането в сила на концесионния договор участникът в търга, определен за концесионер, има правата на възложител на инвестиционно предложение по смисъла на Закона за опазване на околната среда (ЗООС).
5. Концесионният договор влиза в сила от датата, на която са изпълнени и двете посочени по-долу условия:
5.1. Влизане в сила на решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), с което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение за добив и първична преработка на подземните богатства по т. 1, постановено по реда на глава шеста от ЗООС и чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР).
5.2. Предоставяне на банкова гаранция за първата година от срока на концесията за обезпечаване изпълнението на всички задължения по концесионния договор, в т.ч. концесионно плащане, данък върху добавената стойност (ДДС), извършване на годишна вноска от обезпечението за ликвидация на миннодобивния обект и рекултивация на засегнатите земи, лихви за забавено изпълнение на задължението за концесионно плащане, както и неустойки при неизпълнение или при забавено или неточно изпълнение на всяко непарично задължение.
6. Концесията да се осъществява при следните условия:
6.1. Добивът на подземното богатство по т. 1 се осъществява след съгласуване от министъра на икономиката и енергетиката на проектите и плановете по това решение и по концесионния договор, изготвени въз основа на решението по т. 5.1. Решението е приложение – неразделна част от административния акт по съгласуване на проекта по т. 7.2.5.1.
6.2. При експлоатацията на подземните богатства да се спазват нормативните изисквания, свързани с опазването на земните недра, околната среда, водите, човешкото здраве, защитените със закон територии и обекти, правата върху горските територии и земеделските земи, културните ценности, националната сигурност, отбраната на страната и обществения ред, пътищата и пътната инфраструктура.
6.3. Правата и задълженията по концесията да не се прехвърлят на трети лица освен с разрешение на Министерския съвет при условията и по реда на действащото законодателство.
6.4. При осъществяване на концесията и на свързаните с нея дейности концесионерът е длъжен:
6.4.1. да спазва изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
6.4.2. да извършва всички дейности по предоставената концесия в съответствие с установените технически и технологични стандарти;
6.4.3. да не изгражда сгради и трайни съоръжения върху земята, на която или под която е находището на подземни богатства;
6.4.4. да спазва указанията, давани от министъра на икономиката и енергетиката при съгласуване на проектите и плановете по решението и по концесионния договор;
6.4.5. да изпълнява одобрените и изискващи се рекултивационни мероприятия.
6.5. Концесионерът да не разкрива и предоставя на трети лица придобитата геоложка и техническа документация и информация, свързана с обекта на концесията, без изрично писмено съгласие от министъра на икономиката и енергетиката.
6.6. За осъществяване на правата и изпълнение на задълженията по концесията не се изискват задължителни и/или трайни подобрения в находището.
6.7. Концесионерът може да упражнява правата, произтичащи от предоставената концесия, само върху земя от концесионната площ, върху която е придобил съответни права и е променил предназначението є при условията и по реда на действащото законодателство.
6.8. Концесионерът може да осъществява дейност върху концесионната площ въз основа на одобрен и влязъл в сила подробен устройствен план, който включва концесионната площ и пътните връзки между площта на находището и местните и/или републиканските пътища.
7. Определя основните права и задължения по концесията, както следва:
7.1. Основни права на концесионера:
7.1.1. да добива каолинова суровина от находището по т. 1;
7.1.2. право на собственост върху добитите за срока на концесията подземни богатства – каолинова суровина; 7.1.3. право на ползване върху минните отпадъци от добива и първичната преработка на подземните богатства за срока на концесията;
7.1.4. да извършва за своя сметка всички необходими дейности, свързани с добива, включително допроучване в границите на находище „Саръгьол“, участък „Саръгьол, гнезда 15 и 16“, складиране, преработка, транспорт и продажба на подземните богатства по т. 1;
7.1.5. с допълнително споразумение към концесионния договор да получи право да допроучи и за срока на концесията да добива полезни изкопаеми от минните отпадъци, получени в резултат на дейностите по концесията; с допълнителното споразумение се определят размерът, условията и редът за внасяне на концесионното плащане, дължимо за допълнително добиваните полезни изкопаеми;
7.1.6. да ползва за срока за концесията съществуващата до момента на подписването на концесионния договор геоложка и техническа документация и информация за находището по т. 1.
7.2. Основни задължения на концесионера:
7.2.1. да извършва добива на подземните богатства по т. 1, като:
7.2.1.1. изпълнява съгласуваните проекти и планове по решението и по концесионния договор;
7.2.1.2. разработва находището добросъвестно, като не допуска неправилна изборна експлоатация, която може да доведе до загуби на подземни богатства или до икономическа неизгодност за бъдещото разработване на находището;
7.2.1.3. изземва подземните богатства от земните недра при минимални загуби, като спазва изискванията за правилно и безопасно разработване;
7.2.1.4. не застрашава компонентите на околната среда;
7.2.1.5. не допуска наднормено натоварване със замърсители на околната среда при обектите, подлежащи на здравна защита, съгласно § 1, т. 3 от допълнителните разпоредби на Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда;
7.2.1.6. не нарушава режима на експлоатация на санитарно-охранителните зони около водоизточниците и съоръженията за питейно- битово водоснабдяване и около водоизточниците на минерални води, използвани за лечебни, профилактични, питейни и хигиенни нужди;
7.2.1.7. спазва изискванията за депониране и съхраняване на почвените материали и минните отпадъци;
7.2.2. да извършва концесионното плащане при условия и в срокове, определени с концесионния договор;
7.2.3. не по-късно от 14 дни след датата на подписване на концесионния договор да внесе пред компетентния орган по околна среда инвестиционното си предложение за добив и първична преработка на подземни богатства от находището по т. 1 за определяне на процедура по реда на глава шеста от ЗООС;
7.2.4. не по-късно от 30 дни след датата на влизане в сила на концесионния договор да внесе пред Специализираната експертна комисия за приемане на запасите и/или ресурсите на подземни богатства доклад за реалното състояние на каолиновата суровина и за прекатегоризиране на ресурсите в находището;
7.2.5. да изработи и съгласува с министъра на икономиката и енергетиката, а при необходимост и с други компетентни държавни органи, при условия, по ред и в срокове, определени с концесионния договор:
7.2.5.1. цялостен работен проект за добив и първична преработка;
7.2.5.2. изменения и допълнения на цялостния работен проект за добив и първична преработка – при възникнала необходимост от това; за измененията и допълненията в цялостния проект да се уведоми Регионалната инспекция по околната среда и водите – Шумен, за уточняване на необходимостта от провеждане на процедури по реда на нормативната уредба по околна среда преди одобряването на проекта;
7.2.5.3. годишни работни проекти за добив и първична преработка;
7.2.5.4. цялостен работен проект за ликвидация или консервация на миннодобивния обект и за рекултивация на засегнатите земи, представляващ неразделна част от проекта по т. 7.2.5.1; концесионерът представя на министъра на икономиката и енергетиката на всеки 5 години от срока на концесията актуализация на проекта за ликвидация или консервация на миннодобивния обект и за рекултивация на засегнатите земи;
7.2.5.5. годишни работни проекти за ликвидация или консервация на миннодобивния обект и за рекултивация на засегнатите земи, представляващи неразделна част от съответния проект по т. 7.2.5.3;
7.2.5.6. план за управление на минните отпадъци;
7.2.6. да уведомява компетентните държавни органи при условия и по ред, определени с концесионния договор, за всяко обстоятелство, което може да създаде опасност за земните недра, околната среда, водите, човешкото здраве, защитените със закон територии и обекти, правата върху горските територии и земеделските земи, културните ценности, националната сигурност, отбраната на страната и обществения ред, пътищата и пътната инфраструктура;
7.2.7. да съставя и води геоложка и техническа документация за дейностите по концесията съгласно изискванията на действащото законодателство;
7.2.8. да представя при условия, по ред и в срокове, определени с концесионния договор:
7.2.8.1. тримесечни отчети за добитите и действително продадените количества каолинова суровина и среднопретеглената є продажна цена по данни за съответния период – до 15 дни след изтичането на съответното тримесечие;
7.2.8.2. отчет за изпълнението на годишния работен проект за добив и първична преработка и за вложените инвестиции през изтеклата година, както и за изменението на запасите и ресурсите, включващ необходимите документи и доказателства, удостоверяващи верността на посоченото в отчета;
7.2.8.3. геоложки доклад за остатъчните запаси в находището при доказана необходимост от ликвидация на миннодобивния обект и рекултивация на засегнатите земи;
7.2.9. да осигурява пълен достъп до концесионния обект, съоръженията и документацията, свързани с дейностите по концесията, на оправомощени органи и/или лица;
7.2.10. да спазва изискванията на Закона за културното наследство и да осигури периодичен мониторинг на територията на добивните работи от археолог на Регионалния исторически музей – Шумен;
7.2.11. да стабилизира на терена граничните точки по контура на концесионната площ;
7.2.12. да извърши ликвидация на миннодобивния обект и рекултивация на засегнатите земи за своя сметка при условия и в срокове, определени в съгласувания проект по т. 7.2.5.4;
7.2.13. при прекратяване на концесионния договор да предаде концесионния обект при условия и по ред, определени с концесионния договор.
7.3. Основни права на концедента:
7.3.1. да получава дължимото концесионно плащане при условия и в срокове, определени с концесионния договор;
7.3.2. при условия и по ред, определени с концесионния договор, да контролира изпълнението на задълженията от концесионера, включително:
7.3.2.1. като изисква от концесионера представянето на документите и информацията по т. 7.2.8.2;
7.3.2.2. чрез вземане на проби от всяка продукция – резултат от експлоатацията на находището, и чрез извършване на маркшайдерски измервания;
7.3.3. право на съсобственост с концесионера, а след прекратяване на концесията – право на собственост – върху придобитата по време на концесията геоложка и техническа документация;
7.3.4. право да усвои при условия и по ред, определени с концесионния договор, изцяло или част от банковата гаранция по т. 8.1;
7.3.5. при условия и по ред, определени с концесионния договор, да прекрати едностранно концесионния договор при неизпълнение от страна на концесионера на което и да е от основните задължения по решението и по договора и/или при нарушаване на условие за осъществяване на концесията. 7.4. Основни задължения на концедента:
7.4.1. да оказва съдействие на концесионера при осъществяване на концесията, след като такова бъде поискано, при условия и по ред, определени с концесионния договор;
7.4.2. да осъществява контрол за спазване на условията по концесията и за изпълнение на задълженията по концесионния договор.
8. Определя следните видове гаранции за изпълнение на задълженията на концесионера по концесионния договор:
8.1. Безусловна и неотменяема годишна банкова гаранция, обезпечаваща изпълнението на всички задължения по концесионния договор, в т.ч. концесионно плащане, ДДС, извършване на годишна вноска от обезпечението по т. 8.2, лихви за забавено изпълнение на задължението за концесионно плащане, както и неустойки при неизпълнение или при забавено или неточно изпълнение на всяко непарично задължение:
8.1.1. банковата гаранция за първата година от срока на концесията се предоставя от концесионера в срок до 7 дни след изпълнение на условието по т. 5.1 и е в размер 100 на сто от минималното годишно концесионно плащане с начислен ДДС, предложено от участника в търга, определен за концесионер;
8.1.2. за всяка следваща година банковата гаранция е в размер 100 на сто от стойността на концесионното плащане за предходната година с начислен ДДС и се предоставя на концедента до 31 януари на съответната година;
8.1.3. банковата гаранция по т. 8.1.1 и 8.1.2 е валидна до 28 февруари на следващата година;
8.1.4. при усвояване изцяло или на част от гаранцията по т. 8.1 концесионерът е длъжен да възстанови нейния размер в 10-дневен срок от уведомлението на концедента за усвояването є.
8.2. Финансово обезпечение за изпълнение на дейностите по техническа ликвидация или консервация на миннодобивния обект и рекултивация на засегнатите земи. Видът на финансовото обезпечение и предвиденият размер на средствата се договарят между страните в концесионния договор.
8.3. Неустойки и лихви при неизпълнение или при забавено или неточно изпълнение на договорните задължения. Формите на неизпълнение, условията и редът за тяхното установяване, както и видът и размерът на санкциите се определят с концесионния договор.
9. Концесионното плащане се изчислява в съответствие с чл. 2 от приложение № 3 към чл. 10 от Наредбата за принципите и методиката за определяне на концесионното възнаграждение за добив на подземни богатства по реда на Закона за подземните богатства, както следва:
9.1. Годишно парично концесионно плащане за единица добито подземно богатство за съответния период, определено като 4 на сто от среднопретеглената продажна цена за съответния период, която се определя на основатана данни, предоставени от концесионера, но не по-ниска от пазарната цена, определена на база неконтролирани сделки между несвързани лица, а при износ – не по-ниска от минималната цена за съответния продукт по данни от „Минералс Прайз Уотч“.
9.2. Стойността на концесионното плащане за единица добито подземно богатство е не по-малка от предложената от спечелилия търга участник минимална стойност за единица подземно богатство и се индексира ежегодно с процента на увеличение на цените на неметални полезни изкопаеми – индустриални минерали, по информация, предоставена от Националния статистически институт (НСИ), при базова статистическа информация за цените от 2005 г.
9.3. Концесионерът внася минимално парично концесионно плащане в размер, определен на база минимален добив на каолинова суровина, предложен от спечелилия търга участник, представляващ не по-малко от 30 на сто от средногодишния добив за срока на концесията, и предвидените стойности за единица добито подземно богатство съгласно т. 9.2.
9.4. Годишното парично концесионно плащане с дължимия върху него ДДС се внася от концесионера на 4 вноски 4 пъти годишно до 15 дни след изтичане на съответното тримесечие по сметка, посочена от концедента. Начинът на изчисляване и сроковете за заплащане се определят с концесионния договор.
9.5. Минималният размер на концесионното плащане за единица добито подземно богатство, минималният годишен добив и конкретният размер на минималното годишно концесионно плащане се определят с решението на Министерския съвет по чл. 50, ал. 1, т. 2 от Закона за подземните богатства в съответствие с ценовото предложение на участника в търга, определен за концесионер.
10. Концесионерът не дължи концесионно плащане за времето на реализиране на дейностите, предвидени в съгласуван проект за техническа ликвидация или консервация на миннодобивния обект и за рекултивация на засегнатите земи, при условие че не се извършва добив на подземни богатства.
11. Министърът на икономиката и енергетиката внася от името и за сметка на концесионера част от концесионното плащане в размер 50 на сто от извършеното концесионно плащане за съответния отчетен период по бюджета на община Каолиново при условията и по реда на чл. 81 от Закона за концесиите.
12. Размерът на концесионното плащане по т. 9 се променя с допълнително споразумение към концесионния договор при промяна на законодателството, уреждащо реда за неговото определяне.
13. Определя срок за провеждане на търга до 90 дни от обнародването на решението в „Държавен вестник“.
14. Определя срок за закупуване на тръжната документация от 15-ия ден от обнародването на решението в „Държавен вестник“ до 40-ия ден от обнародването на решението в „Държавен вестник“. Цената на тръжните книжа е 4000 лв., платими по банкова сметка на Министерството на икономиката и енергетиката: IBAN BG 79 BNBG 9661 3000 1026 01, BIC BNBGBGSD, Българска народна банка – Централно управление.
15. Тръжните книжа се получават в стая № 814 в сградата на Министерството на икономиката и енергетиката, София, ул. Триадица 8, най-късно до 17,30 ч. на последния ден, в който изтича срокът по т. 14, от лице с представителна власт по регистрацията на търговеца или от лице с изрично нотариално заверено пълномощно след:
15.1. Представяне на документ за платената цена на тръжните книжа, в който следва да бъде записано: „За закупуване на тръжни книжа във връзка с предоставяне на концесия за добив на подземни богатства от находище „Саръгьол“, участък „Саръгьол, гнезда 15 и 16“.
15.2. Подписване на декларация за опазване тайната на сведенията, които се съдържат в тръжната документация.
16. Срокът за приемане на заявленията за участие в търга и на мотивирани предложения за предоставяне на концесионна площ по т. 2 е до 17,30 ч. на 50-ия ден от обнародването на решението в „Държавен вестник“. Кандидатите подават заявленията за участие в търга и предложенията за концесионна площ в деловодството на Министерството на икономиката и енергетиката, София, ул. Триадица 8, като прилагат документ за платена такса в размер 1450 лв. съгласно Тарифата за таксите, които се събират в системата на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма по Закона за подземните богатства, приета с Постановление № 284 на Министерския съвет от 2011 г. (ДВ, бр. 83 от 2011 г.), платими по банкова сметка на Министерството на икономиката и енергетиката: IBAN BG 79 BNBG 9661 3000 1026 01, BIC BNBGBGSD, Българска народна банка – Централно управление. В платежното нареждане следва да бъде записано: „Такса за заявление за предоставяне на концесия за добив на подземни богатства от находище „Саръгьол“, участък „Саръгьол, гнезда 15 и 16“. Заявленията и предложенията за концесионна площ следва да бъдат оформени в съответствие с изискванията на тръжните книжа и приложените към тях образци.
17. Определя гаранция за участие в търга под формата на паричен депозит в размер 5000 лв. Депозитът се внася преди подаване на заявлението по т. 16 по банкова сметка на Министерството на икономиката и енергетиката: IBAN BG 17 BNBG 9661 3300 1026 01, BIC BNBGBGSD, Българска народна банка – Централно управление. В платежното нареждане следва да бъде записано: „Депозит за участие в търг за находище „Саръгьол“, участък „Саръгьол, гнезда 15 и 16“.
18. Заявления за участие в търга могат да подават физически или юридически лица, регистрирани като търговци, които отговарят на изискванията на чл. 23, ал. 1 от Закона за подземните богатства, или обединения на такива лица. Минималните изисквания за управленски и финансови възможности на кандидатите се определят в тръжните книжа.
19. Предложения относно размера на минималното годишно концесионно плащане, изготвено съгласно изискванията, посочени в тръжните книжа, се подават от допуснатите участници в срок до 17,30 ч. на 70-ия ден от обнародването на решението в „Държавен вестник“ в деловодството на Министерството на икономиката и енергетиката, София, ул. Триадица 8.
20. Ценовото предложение на всеки от участниците относно минималното годишно концесионно плащане не може да бъде по-ниско от 34 440 лв. без ДДС и се определя въз основа на следните базови параметри:
20.1. Минимален годишен добив на каолинова суровина – не по-малко от 42 000 тона.
20.2. Минимален размер на концесионно плащане за единица добито подземно богатство – не по-нисък от 0,82 лв./тон, съгласно чл. 1, т. 3, буква „а“ (кварц-каолинова суровина) от приложение № 3 към чл. 10 от наредбата по т. 9. Тази стойност се индексира ежегодно с процента на увеличение на цените на неметалните полезни изкопаеми – индустриални минерали, по информация, предоставена от НСИ, при базова статистическа информация за цените за 2005 г. По информация на НСИ към 31 декември 2012 г. процентът на увеличение е 37,4 на сто.
21. Когато двама или повече участници предложат еднаква най-висока цена, се определя срок за провеждане на явен търг между тях. В този случай наддаването започва от предложената еднаква най-висока цена със стъпка на наддаване 10 на сто, а срокът за провеждане на явния търг е 10 дни след изтичането на срока по т. 19.
22. Правилата за провеждане на търга се определят в тръжните книжа, изготвени в съответствие с чл. 35 от Наредбата за провеждане на конкурси и търгове за предоставяне на разрешения за търсене и/или проучване и на концесии за добив на подземни богатства по Закона за подземните богатства.
23. Оправомощава министъра на икономиката и енергетиката в 14-дневен срок от обнародването на решението в „Държавен вестник“ да назначи комисия, която да организира и проведе търга.
Решението може да се обжалва в 14-дневен срок от обнародването му в „Държавен вестник“ пред Върховния административен съд по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Координатен регистър на граничните точки на площта на находище “Саръгьол”, гнезда 15 и 16″ в координатна система “1970 г.” може да видите тук.