Loading...

Човешки ресурси и организационно развитие

Директор Иванка Раичкова
i.raichkova@mi.government.bg
02 940 7601, 02 940 7769
София, ул. "Княз Александър І" №12
9:00 - 17:30

Дирекция „Човешки ресурси и организационно развитие” има следните функции:

  1. прилага подходящи политики и стратегии по управлението и развитието на човешките ресурси в държавната администрация в съответствие със стратегическите цели на Министерството и за оптимизиране на организационната структура;
  2. разработва и прилага система за наемане и подбор; система за въвеждане на новопостъпили служители; система за оценяване изпълнението на служителите, заплащане и развитие на кариерата; програми за обучение и професионална квалификация и проектиране на работните места;
  3. участва в планирането на потребности от нови служители за администрацията и методически подпомага дейността на звената по управление на човешките ресурси в системата на Министерството;
  4. организира дейността по набирането и подбора на персонала; организира и оказва методическа помощ при провеждането на конкурси за постъпване на държавна служба в Министерството;
  5. организира процеса по назначаването на служители в Министерството;
  6. осъществява правнонормативното обслужване в областта на служебните и трудовите правоотношения; изготвя всички актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения и с дългосрочно командироване на служителите, в съответствие с действащото законодателство; съставя, води и съхранява служебните и трудовите досиета;
  7. координира и подпомага дейността по разработване, актуализиране и утвърждаване на длъжностните характеристики и прилагането на процедурите за оценяване изпълнението на служителите в администрацията;
  8. разработва проекти на длъжностните разписания;
  9. съхранява дисциплинарните дела, образувани и разглеждани от Дисциплинарния съвет;
  10. извършва съгласувателните процедури при определяне, назначаване и освобождаване на ръководителите на второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на Министерството, пряко назначавани или предлагани от министъра;
  11. изготвя проекта на годишен план за обучение на служителите в администрацията и анализира дейностите по обучението;
  12. консултира ръководители и служители по прилагането на процедурите и по проблемите, свързани с управлението на човешките ресурси;
  13. извършва проучвания сред служителите за повишаване на организационната култура и подобряване условията на труд;
  14. подготвя становища по проекти на нормативни актове във връзка с управлението на човешките ресурси в държавната администрация;
  15. осъществява дейности в рамките на своята компетентност по привеждане в изпълнение на влезлите в сила съдебни решения за възстановяване на работа на служителите, на които прекратяването на трудовото или служебното правоотношение с Министерството е било признато за незаконно;
  16. участва в разработването на прогнозите и проектобюджета на Министерството в частта по численост на персонала и разходваните средства за възнаграждения, включително за второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на Министерството; участва и в изпълнението на програмите от програмния бюджет на Министерството с оглед на функционалната си компетентност;
  17. поддържа и актуализира съществуващите бази данни, свързани с управление на човешките ресурси.

Споделете