„Готов съм да се срещна с представителите на синдикалните структури към БРСП „Автоелектроника“ и да обсъдим техните притеснения, така както го правя винаги, когато имаме подобен казус в някое от предприятията към Министерство на икономиката“. Това заяви министърът на икономиката Божидар Лукарски по повод на изпратено писмо от членове на синдикалните структури на КТ „Подкрепа“ и КНСБ към българо-руското смесено предприятие, в което те изразяват безпокойството си от предложената от министър Лукарски смяна на сегашния директор.
Сегашният директор инж. Славчо Терзиев е на договор за управление с определен срок, който изтича. Въз основа на това българската страна е направила предложение за нов директор, което ще бъде обсъдено и на предстоящото през септември заседание на работната група към Междуправителствената българо-руска комисия за икономическо сътрудничество. На него ще бъдат дискутирани и вижданията на двете страни за бъдещето на предприятието.
Министър Лукарски посочи още, че във връзка с постъпили сигнали за нарушения Министерство на икономиката е предприело проверки на цялостната дейност на предприятието. „Ако се установи, че има нарушения, ще бъдем безкомпромисни към бездействието на досегашното ръководство, както по отношение на правния статут на предприятието, който не е сменян отпреди 10 ноември 1989 г., така и спрямо използването на дейността на дружеството за лични облаги“, заяви министър Лукарски.
По повод твърденията в писмото, че предложеният за нов директор Георги Даракчиев е „партийно назначение“ министър Лукарски заяви, че г-н Даракчиев няма никакво отношение към СДС или Реформаторския блок и в този смисъл подобни твърдения са напълно неоснователни.
Българо-руското съвместно предприятие /БРСП/ „Автоелектроника” е разположено в индустриалната зона на гр. Пловдив.
Изграждането и дейността на българо-руското съвместно предприятие „Автоелектроника” гр. Пловдив (БРСП „Автоелектроника”) се основава на Спогодба между Правителството на НРБ и Правителството на СССР за създаване на българо-съветско съвместно предприятие за производство на автомобилни електронни системи и техните компоненти от 30 януари 1986 г.
Съгласно Спогодбата предприятието осъществява своята дейност в съответствие с българското законодателството. Българската и руската страна участват по равно в предприятието.