Loading...

Зам.-министър Петров обсъди възможностите за икономическо партньорство с Индонезия на среща с г-жа Чахия Уидаянти, ръководител на Агенцията за анализи в областта на търговията и развитието на Република Индонезия

Зам.-министър Петров обсъди възможностите за икономическо партньорство с Индонезия на среща с г-жа Чахия Уидаянти, ръководител на Агенцията за анализи в областта на търговията и развитието на Република Индонезия

Република Индонезия e важен икономически партньор за България. За нас тя може да бъде входна врата към перспективния пазар на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН), това заяви заместник-министърът на икономиката Любен Петров при среща с г-жа Чахия Уидаянти, ръководител на Агенцията за анализи в областта на търговията и развитието на Република Индонезия. Усилията на страната ни са насочени към насърчаване на двустранното сътрудничество и засилване на икономическите връзки между двете страни. България разполага с потенциал да привлече търговските потоци от Индонезия към пазара на ЕС. Българските пристанища биха могли да станат входяща точка за индонезийски продукти. Това ще съкрати маршрута на транспортиране на индонезийските стоки до европейския пазар, каза заместник-министър Любен Петров.

България произвежда и може да предложи на индонезийския пазар висококачествени и утвърдени на световните пазари стоки, подчерта в разговора заместник-министър Петров. Той конкретно изброи вино, кисело мляко и български млечни продукти, етерични масла, както пшеница, месо, семена, тютюн, електронни части, машини и др. Биха могли да се проучат и възможностите за развитие на износа ни на фармацевтични продукти, допълни заместник-министърът.

Индонезия е перспективен търговски партньор на България сред страните от Югоизточна Азия. Индонезия е сред страните основателки на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН) и се стреми към водеща позиция в нейните рамки. Страната е и активен член на Азиатско-тихоокеанското икономическо сътрудничество (АПЕК). За първите два месеца на 2015 г. двустранната търговия между България и Индонезия възлиза на 12.1 млн. щ.д., което е с 62.9 % повече спрямо същия период на предходната 2014 г. Износът на България за този период е на стойност 5.7 млн. щ.д. (75.5 %), а вносът от Индонезия – 6.4 млн. щ.д. (53.1 %). За периода януари-февруари 2015 г. основните стоки, изнесени за Индонезия са: Сурови или необработени тютюни (2.5 млн. щ.д.); Интегрални схеми и електронни микрокомплекти (0.6 млн. щ.д.); Ламарини, листове и ленти от мед (0.4 млн. щ.д.); Семена от анасон, копър, кориандьр, кимион, ким (0.3 млн. щ.д.); Машини и апарати за запояване и заваряване (0.3 млн. щ.д.); Препарати от видовете, използвани за храна на животни (0.3 млн. щ.д.); Крафтхартии и крафткартони (0.3 млн. щ.д.) и др. Основни стоки по вноса са: Кафе (0.9 млн. щ.д.); Полиацетали, полиетери и епоксидни смоли в първични форми (0.8 млн. щ.д.); Палмово масло (0.7 млн. щ.д.); Аминосъединения (0.4 млн. щ.д.); Синтетични влакна (за предене) (0.4 млн. щ.д.); Хартии и картони, на които едната или двете страни са покрити с каолин (0.3 млн. щ.д.); Пневматични гуми от каучук (0.3 млн. щ.д.) и др.

Споделете