Loading...

Зам.-министър Петров връчи приза за най-добър търговски представител на 2015 г. на СТИВ Рим

Зам.-министър Петров връчи приза за най-добър търговски представител на 2015 г. на СТИВ Рим

„Наградите са още едно потвърждение за оценката на българския бизнес към усилията на търговските ни аташета, които често остават незабелязани от медиите и обществото. Вие помагате на България да догони водещите европейски икономики, за да можем всички да заживеем добре тук“. Това каза заместник-министърът на икономиката Любен Петров на церемония по връчване на годишните награди за най-добър търговски представител на страната ни чужбина, организирана от Българската търговско-промишлена палата /БТПП/.

Призът за най-добър търговски представите получи Надежда Иванова от Службата по търговско-икономическите въпроси /СТИВ/ в Рим, Италия. Отличието е за увеличаване на българския износ, положително изменение на инвестициите и броя на чуждестранните туристи в България, за активна работа с българския бизнес и съдействие за постигане целите и задачите на БТПП.

Второ място в класацията зае Службата по търговско-икономическите въпроси на страната ни в Казахстан. Почетният диплом бе връчен на Георги Пройнов и Момчил Димитров. На трето място Палатата класира представителят на Службата по търговско-икономическите въпроси на България в Ислямска република Иран Цветан Алексов. Дипломи получиха и останалите номинирани служби – СТИВ във Федерална Република Германия, СТИВ в Узбекистан и СТИВ във Виетнам.

„Очаквам от нашите търговски аташета да продължат да работят активно, да провеждат активна експортна политика и да популяризират България като стабилна, модерна и перспективна инвестиционна дестинация, каза в заключение зам.-министър Любен Петров.

БТПП съвместно с Министерството на икономиката утвърди подхода за номиниране и награждаване на СТИВ. Критериите, по които са номинирани СТИВ-службите са еднакви за всички и са следните:

1. Износ, инвестиции и туристи, в т.ч.:

• Дял на българския износ за съответната държава в общия износ на страните със СТИВ през 2015 г.

• Увеличение на износа през 2015 г. спрямо 2014 г.

• Увеличение на инвестициите през 2015 г. спрямо 2014 г.

• Увеличение на туристите през 2015 г. спрямо 2014 г.

2. Активна работа с БТПП и българския бизнес (предоставяне и разпространяване на бизнес информация, съдействие при бизнес посещения в съответната държава, организиране на бизнес форуми и срещи, съдействие при набиране на участници в изложения в България)

3. Тежест в класацията оказва и цялостната оценка за дейността на СТИВ от Министерство на икономиката.

Свързана медия

Споделете