Loading...

Зам.-министър Везиева: Потребителите ще могат да решават спорове с търговци чрез новите секторни помирителни комисии към КЗП

Зам.-министър Везиева: Потребителите ще могат да решават спорове с търговци чрез новите секторни помирителни комисии към КЗП

„Чрез създаването на секторни помирителни комисии към КЗП ще бъде подпомогнато извънсъдебното решаването на спорове между търговци и потребители.“ Това заяви заместник-министърът на икономиката Даниела Везиева при откриването на кръгла маса на тема “Новите помирителни комисии – механизъм за решаване на спорове между потребители и търговци”, организирана от вестниците “24 часа” и “Труд” съвместно с Комисията за защита на потребителите/КЗП/.

“Един от основните приоритетите в работата на Министерство на икономиката е работата за повишаване на нивото на защита на потребителите. За да отговорим и на съвременните условия и на регламента на Европейската комисия, изготвихме пакет нормативни актове през миналата година, като част от тях са изменение на Закона за защита на потребителите точно в частта алтернативни спорове и правилник за работата на помирителните комисии към КЗП“, каза Везиева.

“С тази правна рамка се надяваме да повишим значително нивото за защита на потребителите от една страна, а от друга – да дадем възможност за бързи, ефикасни, опростени, евтини способи за решаване на спорове между потребители и търговци и то с участието на всички заинтересовани страни”, каза още зам.-министърът на икономиката. По думите ѝ, основната цел на създадените секторни помирителни комисии към КЗП е на едно място да се съберат държавните органи, операторите, потребителите, заедно с техните сдружения и сдруженията на търговците.

Тя посочи, че Секторните помирителни комисии и процедурите, които са създадени са основно в секторите и услугите в областта на енергетиката, водни и канализационни услуги, електронни и пощенски услуги, транспорт и финансовия сектор. „Участието на икономическите оператори в тези помирителни комисии е знак, че осигуряваме най-добрата експертиза по време на решаване на тези спорове.Основната задача е да активираме потребителите и търговците , така че те да намерят, на базата на взаимния компромис, трайни решения при възникване на спорове възникнали при различен тип услуги.“, бе категорична Везиева.

Зам.-министър Везиева обяви още, че чрез комисиите ще бъдат решавани и спорове свързани и с трансгранични онлайн услуги, което е част от новата услуга на ЕК, а именно електронната платформа за решаване на спорове, която ще заработи в средата на февруари тази година и където всеки ще може да потърси съдействие при решаване на спорове, чрез електронен портал безплатно.

„Ще продължим все по-активно информационните кампании които прави КЗП, както и съвместната работа със сдруженията за защита на потребителите и с всички, които искат да участват в комуникирането на проблемите свързани с решаването по алтернативен начин на споровете и то по извън съдебен път“, завърши зам.-министърът.

В кръглата маса участие взеха още председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, членовете на КЗП Константин Арабаджиев и Константин Райков, Жечо Станков- зам.-министър на енергетиката, омбудсманът на Република България Мая Манолова, представители на специализирани регулаторни и надзорни органи, както и представители на браншови организации.

Споделете