„Най-важна е информираността и тя е първата крачка към по-голямата осведоменост на потребителите, че имат права и възможност да ги реализират.” Това заяви заместник-министърът на икономиката Даниела Везиева днес при официалното откриване на приемните на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по Черноморието за сезона Лято 2015 в к.к. „Слънчев бряг”.
Зам.-министърът на икономиката посочи че приемните, които КЗП открива по Черноморието допринасят за по-голямата информираност.”България достигна нивото на останалите европейски държави по отношение на потребителска защита”, допълни тя.
Председателят на КЗП Димитър Маргаритов обяви, че започват масови проверки в заведенията с нощен режим на работа по морето. Акцентът ще бъде качеството на предлаганите спиртни напитки.
Друг акцент в контролната дейност на КЗП това лято ще бъде стриктното спазване на изискването на закона за осигуряване на безпрепятствен достъп на хората с увреждания в туристическите обекти – посочи Маргаритов.
От началото на сезона текат проверки за категоризацията и съответствието на предлаганите услуги с дадената категория на заведенията, разположени на територията на Черноморието. Проверките ще продължат до края на сезона.
Маргаритов припомни, че КЗП ще има постоянни приемни по морето във Варна, Бургас, к.к. „Слънчев бряг”, Созопол, Приморско, к.к.”Златни пясъци” и к.к. „Албена”. Той добави, че периодично ще работят временни открити офиси в Китен, Царево и Обзор, като така ще бъде обхваната максимално територията на почиващите по Българското Черноморие. На място туристите ще имат възможност да получат информационни материали за своите права, да получат консултация от експерт или да подадат сигнал за евентуални нарушения.
В събитието взеха участие още областният управител на Бургас – Вълчо Чолаков, изпълнителният директор на „Слънчев бряг” АД – Златко Димитров, членовете на КЗП Константин Арабаджиев и Константин Райков и други.