Loading...

Заместник-министър Любен Петров: Българските продукти имат потенциал да присъстват по-осезаемо на индийския пазар

Заместник-министър Любен Петров: Българските продукти имат потенциал да присъстват по-осезаемо на индийския пазар

Селскостопанските продукти, храните и напитките, козметичните и парфюмерийните продукти имат потенциал да присъстват по-осезаемо на индийския пазар, като е възможно съвместно коопериране между български и индийски фирми в тези сектори. Искаме също така да разширим присъствието на индийския пазар на български продукти с по-висока добавена стойност, като продукти на химическата промишленост, машини за хранителната-вкусовата промишленост и други, заяви заместник-министърът на икономиката Любен Петров при откриването на българо-индийски бизнес форум, организиран от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия /ИАНМСП/.

Вярвам, че все повече индийски компании ще се възползват от предимствата на България като дестинация за бизнес и инвестиции, допълни още зам.-министър Петров. Вече има примери за успешни индийски инвестиции у нас в секторите информационни технологии и аутсорсинг на услуги, фармацевтика, земеделие, клинични проучвания, туризъм и хотелиерство. Успешно развиват своята дейност в България индийските компании „Съдърланд Глобал Сървисиз”, „Елдер Фармасютикълс”, „Намдхари Сийдс”, „Джей Кей Оргънайзейшън”, „Сине Гранд”, „Сахара Груп“ и др. Надяваме се тяхната успешна дейност в България да насърчи повече индийски компании да реализират инвестиционни проекти у нас, каза в заключение заместник-министър Любен Петров.

Той съобщи пред участниците във форума, че Службата по търговско-икономически въпроси в Делхи е получила потвърждение за стартиране в България на най-мащабния боливудски проект, сниман в Европа. В него ще участва “Краля на Боливуд” Шарук Кхан, който е в топ 3 на най-богатите актьори в света. Снимките ще стартират в началото на м. юни в България и ще продължат около 50 дни.

За последните десет години двустранният стокообмен между България и Индия се е увеличил почти 4 пъти – от 55 млн. щ.д. през 2005 г. на 218 млн. щ.д. през 2014 г. През миналата година българският износ за Индия е нараснал с близо 50% спрямо 2013 г., достигайки 65 млн. щ.д. През първите три месеца на тази година износът ни за Индия също отчита ръст от 32%, равнявайки се на 16 млн. щ.д.

Споделете