Страната ни може да привлича инвестиции в технологии и в иновации
“Бранд България” е съвкупност от различни елементи – традиция, история и икономика. Това е обща цел и е важно да работим заедно, да налагаме този бранд днес, за да работи той за нас като държава утре. „Това каза заместник-министърът на икономиката и индустрията Николай Павлов на дискусия “Бранд България 2024 – модерният разказ за културата и туризма“. Той подчерта, че брандът трябва да бъде направен като модерен разказ за културата ни, за туризма ни, за страната ни, като място, което може да привлича и да търси, да намира и да се развива. България да е това място, с което да се гордеем, и в което българите да остават и да се връщат. В дискусията участваха още министърът на културата Кръстю Кръстев, министърът на туризма Зарица Динкова, представители на законодателната и местната власт, научните среди, неправителствения сектор и други.
Зам.-министър Павлов припомни, че Министерството на икономиката и индустрията е част от работната група към Министерския съвет по темата за бранда и изтъкна, че ведомството работи за налагане на имиджа на страната ни като място с устойчиво икономическо развитие, което представя наред с традиционните сектори и новото лице на икономиката си с амбицията да бъде иновационен и логистичен хъб. „Страната ни е място, в което могат да се създават иновации, което дава големи конкурентни предимства и благодарение на геостратегическото си разположение, може да привлича инвестиции именно в новите технологии“, каза зам.-министър Павлов.
Форумът „Бранд България 2024 – модерният разказ за културата и туризма. Имиджът на страната ни в националната и международна комуникация” е организиран от Националния борд по туризъм, общество “Културно наследство” – партньор на “Европа Ностра” за България и вестник “Стандарт”. Партньори са Министерството на туризма, Министерството на културата и Българската стопанска камара.