Единното звено за контакт (ЕЗК) е портал за достъп до информация и електронни административни услуги създаден във всяка държава членка на ЕС в съответствие с изискванията на Директива 2006/123/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 12 декември 2006 година относно услугите на вътрешния пазар.
Целта на ЕЗК порталите е да улеснят предприемачите в сферата на услугите да стартират и развиват бизнес не само на територията на своята държава, а на територията на целия Европейски съюз.
Чрез ЕЗК порталите предприемачите в сферата на услугите могат да намерят пълна, точна и актуална информация за всяка една държави членка на ЕС относно:
- изискванията, които предприемачите трябва да изпълнят, за да започнат и да упражняват дейност в сферата на услугите в съответната държава (в т.ч. информация за съществуващи регулаторни режими, квалификационни изисквания, дължими такси и други);
- информация за това как могат да бъдат заявени и извършени по електронен път необходимите процедури за достъп и за упражняване на дейност в сферата на услугите;
- информация и условия за достъп до публични регистри и бази данни;
- информация за средствата за защита, които са налични в случай на спор между доставчиците и компетентните органи, между доставчиците и получателите на услуги или между отделните доставчици на услуги;
- информация и средства за връзка с компетентните административни органи на държавата членка;
- информация и средства за връзка с местни организации или сдружения, различни от компетентните власти, към които доставчиците на услуги и потребителите могат да се обръщат.
ЕЗК портали на всички държави членки на ЕС, както и на Обединеното кралство:
|
Повече информация за ЕЗК порталите на държавите членки на ЕС и връзка към тях е достъпна на интернет адрес: https://ec.europa.eu/growth/single-market/services/services-directive/in-practice/contact_en