Защитата на икономическите интереси на потребителите включва правно регламентиране на редица търговски практики и похвати, с оглед постигането на равновесие във взаимоотношенията между потребители и търговци. Предмет на правно регламентиране са следните видове търговски практики:
- обозначаване цените на стоките и услугите;
- етикетиране на всички стоки;
- съобщения за намаляване на цените;
- договори с общи условия, които не са предмет на индивидуално договаряне;
- неравноправни клаузи в договори с потребители;
- нелоялни търговски практики;
- правна регламентация на гаранциите на потребителски стоки и рекламациите на потребителите.
Защитата на икономическите интереси на потребителите обхваща защита на потребителите при следните видове договори:
- договори от разстояние;
- договори, сключени извън търговския обект;
- договори за туристически пътувания с обща цена;
- договори за потребителски кредит;
- договори за разпределено във времето право на ползване на собственост;
- договори за дългосрочни ваканционни продукти;
- договори за препродажба и замяна.